سه‌شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۱

مادر شهيد عبدي:

در نظر فرزندم دفاع از دين و کشور حد و مرزي نداشت

جمعي از مديران شهرداري قزوين به همراه معاون اجرايي سپاه استان قزوين با پدر و مادر شهيد" شاپور عبدي" ديدار و گفتگو کردند.

 

مادر شهيد عبدي نيز گفت: براي عمليات والفجر 8 آماده مي‌شدند که 3 ماه بود با جديت آموزش غواصي مي‌ديدند و طي اين سه ماه به خانه نيامده بود وقتي که آمد سر غذا گفت مادر ساکم را ببند تا دوباره بروم.
اين مادر ادامه داد: من به او گفتم تو امتحانات باقي مانده مي تواني بروي امتحان بدي و الان 4 سال است جبهه هستي بگذار ديگران بروند که شاپور به من گفت دفاع از دين و مملکت حد و مرزي ندارد، گفتم که برادرت کوچکت بي تاب است و اصرار دارد در پي تو به جبهه بيايد جواب داد آن هم حل است چرا که ما سه بار قرعه کشي کرديم و من هر سه بار برنده شدم.
وي افزود: شاپور به من گفت: مادرم روز قيامت، خانم فاطمه زهرا (س) پيراهن خونين فرزندش حسين(ع) را در دست مي گيرد و مي گويد چرا دين اسلام را ياري نکرديد مي توانيد جواب ايشان را بدهيد.
مادر شهيد عبدي با بغض بيان کرد: من با اين کلام فرزندم به گريه افتادم که پسرم من کي هستم که بخواهم جواب خانم فاطمه زهرا(س) را بدهم و شاپور گفت پس اجازه بده من بروم و خودم هم جوابگوي ايشان باشم، همان موقع فهميدم که پسرم رفتني است و بالاخره در کربلاي 4 شهيد شد.
پدر شهيد نيز گفت: من هيچ وقت جلوي رفتن فرزندانم را به جبهه نگرفتم و شاپور قسمتش شهادت شد و فرزند ديگرم که هم اکنون طلبه است به فيض جانبازي نائل شد.
هرکسي که از راه شهدا خارج شد عاقبت بخير نشد
معاون اجرايي سپاه استان قزوين نيز در اين ديدار گفت: اينکه مديران شهرداري و اعضاي شوراي شهر با اين همه مشغله کاري به ديدار خانواده شهدا مي‌روند نشانگر احساس تکليف آنان است.
عباس برزگر ابراهيمي در ديدار با خانواده شهيد شاپور عبدي افزود: جانفشاني شهدا و صبر خانواده شهداست که موجب شده کشور در امنيت باشد تا وضعيتي مشابه عراق، افغانستان، سوريه و .. نداشته باشيم.
وي ادامه داد: برخي ها در سپاه و بيشتر نهادها در راه شهدا فعاليت مي کنند و هرکسي که از راه شهدا خارج شد عاقبت بخير نشد.
اين فرمانده جنگ با اشاره به خاطراتش از شهيد "شاپور عبدي" گفت: ما قبل از عملياتي که منجر به شهادت ايشان شد با هم بوديم ايشان فردي پر انرژي، فعال و زرنگ بودند و جمعي دوستانه داشتند که اکثرشان شهيد شدند.
شايان ذکر است؛ در اين ديدار مجتبي منتظري مدير عامل سازمان پسماند شهرداري، سعيد فرازمندراد مدير عامل شرکت بهسازان آينده، اصغر اللهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري، داريوش قاسمي، معاون شهرسازي منطقه 2 شهرداري، سيد مرتضي موسوي مسوول روابط عمومي سازمان پسماند شهرداري و رشوند مدير پايگاه اطلاع رساني شهرداري قزوين حضور داشتند.
شاهپور عبدي يکم فروردين 1345 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش صفت، راننده تاکسي بود و مادرش مولود نام دارد. دانش‌آموز چهارم متوسطه بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. چهارم دي 1365 در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسيد. پيکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال 1376 پس از تفحص در گلزار شهداي زادگاهش به خاک سپرده شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط