شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۵

نصرتي، شهردار قزوين:

استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري برخوردار هستند

استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري و انتقال تجربيات برخوردار هستند و حضور هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال در استان قزوين آغاز ارتباطات منسجم‌تر بين اين دو مجموعه مي‌باشد.

شهردار قزوين گفت: استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري و انتقال تجربيات برخوردار هستند و حضور هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال در استان قزوين آغاز ارتباطات منسجم‌تر بين اين دو مجموعه مي‌باشد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در ديدار هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال با استاندار قزوين که به همت شهردار قزوين در اين استان حضور داشتند، افزود: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته، مي‌توان با هيئت 17نفري از کشور پرتغال در 5 محور مهم زمينه همکاري ايجاد شود.
شهردار قزوين گفت: با توجه به حضور شهرداران از کشور پرتغال مي‌توان در خصوص خواهرخواندگي و مديريت شهري به بحث و گفتگو پرداخت.
وي با بيان اينکه کشور پرتغال به 5 منطقه تقسيم شده است و در هر منطقه تعدادي شهر وجود دارد، افزود: در کشور پرتغال طرح مجموعه شهري که در ايران به دنبال اجراي آن هستند به طور کامل اجرا شده است و در اين زمينه مي‌توان از تجربيات اين کشور استفاده کرد.
نصرتي گفت: موضوع دوم موضوع سرمايه‌گذاري است که با توجه به اينکه استان قزوين رتبه دوم جذب سرمايه‌گذار را در کشور به دست آورده است، اين کشور مي‌تواند به اين شهر براي سرمايه‌گذاري اعتماد کند.
اين مقام مسوول بيان کرد: موضوع دانشگاه موضوع مهمي است که مي‌توان با کشور پرتغال وارد همکاري شد و از ظرفيت‌هاي دو طرف در زمينه تبادل دانشجو و استاد و حتي آموزش‌هاي مجازي و پژوهش محور استفاده کرد.
شهردار قزوين بيان کرد: در سال 2006 کشور پرتغال جزوء قطب جذب گردشگر بوده است و اين هيئت در بازديدهاي که از فضاهاي تاريخي، مذهبي و سلامت شهر قزوين داشتند اشاره کردند که قزوين پتانسيل فراواني در زمينه جذب توريست دارد و بايد در زمينه مباحث مديريت در گردشگري اقدامات مهمي صورت گيرد که در اين زمينه اعلام آمادگي کردند.
وي افزود: در حوزه بازرگاني هيئت پرتغالي در حوزه صنايع غذايي اعلام همکاري کردند.
وي بيان کرد: اين ديدار آغاز ارتباطات منسجم‌تر بين کشور پرتغال و شهر قزوين است که بايد دنبال شود.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط