یکشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۶

فرناندو فيگورا، رئيس هيئت پرتغالي:

مسير توسعه شهر قزوين هموارتر خواهد شد

مديريت شهري قزوين براي توسعه اين شهر برنامه‌هاي خوبي را در زمان‌هاي مختلف دارد که با اجراي آن مسير توسعه شهر قزوين هموارتر خواهد شد.

 

رئيس هيئت پرتغالي گفت: مديريت شهري قزوين براي توسعه اين شهر برنامه‌هاي خوبي را در زمان‌هاي مختلف دارد که با اجراي آن مسير توسعه شهر قزوين هموارتر خواهد شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ فرناندو فيگورا رئيس هيئت پرتغالي در  جلسه مشترک بين اساتيد دانشگاه و شهرداران پرتغال با مديران شهرداري قزوين افزود: برنامه‌ريزي شهري از موضوعات مهمي است که شهرداري قزوين توانسته در اين زمينه اقدامات خوبي انجام دهد.
وي بيان کرد: برنامه‌هاي که براي توسعه شهر قزوين بايد اجرا شود نياز به منابع مالي و نيروي انساني مشخص دارد.
فرناندو فيگورا به موضوع بافت فرسوده و تردد خودروها اشاره کرد و توضيح داد: براي اينکه بتوانيم بافت فرسوده و تاريخي را از آسيب حفظ کنيم بايد ورود خودروهاي شخصي در اين محور ممنوع شود و فقط حمل و نقل عمومي در اين محور باشد.
اين مسوول ادامه داد: اين اقدام براي ساکنين در ابتدا سخت مي‌باشد ولي بايد به گونه‌اي عمل کرد که ساکنين خود به اين نتيجه برسند که حفظ آثار تاريخي مهم مي‌باشد و اين تجربه در يکي از شهرهاي بلژيک اجرايي شده است.
وي افزود: بعد از ممنوع شدن تردد خودروهاي شخصي مواردي همچون تقويت پياده‌روي، دوچرخه سواري و حمل و نقل عمومي بايد جايگزين اين موضوع شود.
اين مسوول گفت: درست کردن يک شهر ايده آل يک آرزو نيست بلکه واقعيتي است که مي‌توان به آن رسيد.
فرزانه نظري‌پور، معاون معماري و شهرسازي شهرداري قزوين در اين نشست مشترک در ابتدا به معرفي شهر قزوين پرداخت و توضيحاتي در خصوص موقعيت جغرافيايي، مساحت، آثار تاريخي، چشم انداز شهر قزوين، توسعه پايدار شهر قزوين، طرح جامع شهر قزوين، برگزاري اولين اجلاس مجمع جهاني و ميزباني شهرداري قزوين از اجلاس جهاني جاده ابريشم در سال 2016 ارائه کرد.
در پايان جلسه اعضاي حاضر به تبادل اطلاعات در موضوعات مختلف حمل و نقل، بافت فرسوده، ساخت و سازها، جذب توريست و پروژه‌هاي شهري پرداختند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط