دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۷

آقاجاني، معاون سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

براي نصب تابلوهاي راهنماي قزوين 10 ميليارد ريال اعتبار لازم است

براي تکميل پروژه نصب تابلوهاي راهنماي سطح شهر قزوين و نواحي منفصل آن 10 ميليارد ريال اعتبار لازم است.

جمشيدآقاجاني، معاون فني اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: براي تکميل پروژه نصب تابلوهاي راهنماي سطح شهر قزوين و نواحي منفصل آن 10 ميليارد ريال اعتبار لازم است.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، تابلوهاي راهنماي مسير به منظور راهنمايي و هدايت صحيح رانندگان به صورت پرچمي، جانبي، معلق، كنسولي و صليبي طراحي و ارائه مي شوند.
ابعاد اين تابلوها  با توجه به محل مناسب نصب، پيام مورد نظر و سرعت اتومبيلها  با الفباي استاندارد طراحي مي شود.
اطلاعاتي از قبيل مقصد پيش رو، چگونگي دسترسي به راه هاي اصلي و مسيرهاي دسترسي به اماكن مهم شهري در اين تابلوها نمايان است.
با اين تفاسير مي توان دريافت که وجود اين تابلوها در سطح هر شهري يکي از ضروريات شهر به شمار رفته و بايد در دستورکار سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري آن شهر قرار گيرد
شهر قزوين نيز از اين قاعده کلي مستثني نيست به طوري که شهرداري قزوين از سال 84 با توجه به اهميت و نقش تابلوهاي راهنماي مسير که در هدايت و راهنمايي رانندگان و توزيع مناسب ترافيک در شبکه معابر دارد، اقدام به طراحي و نصب تابلوهاي راهنماي مسير به صورت بالاسري و يا جانبي با اولويت شبکه معابر اصلي با نگاه اماکن تاريخي و جذب سفر کرده است.
اما هم سو با تغييرات در شبکه معابر(احداث پل‌هاي غيرهمسطح و معابر جديد) نياز به طراحي و نصب تابلوهاي راهنماي مسيرجديد مي باشد و همچنين برخي از تابلوهاي قبلي که برحسب نياز سال‌هاي گذشته طراحي و نصب گرديده بايد تغيير يابد.
وظيفه تهيه و نصب تابلوهاي راهنماي مسير سطح شهر قزوين نيز برعهده سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين قرار گرفته که اين سازمان برحسب موارد مورد نياز با انجام مطالعات لازم اقدام به تهيه و نصب اين تابلوها مي کند.
جمشيد آقاجاني در اين خصوص اظهار کرد: با توجه به اتمام عمليات عمراني ساخت پل غيرهمسطح شهيد رجايي که به همت معاونت عمراني شهرداري قزوين صورت گرفته است، عمليات طراحي، تهيه و نصب تابلوهاي راهنماي مسير اين تقاطع به منظور هدايت، راهنمايي و توزيع مناسب ترافيک در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين قرار گرفته است.
وي اضافه کرد: پس از مطالعه و بررسي محل مورد نظر طرح جامع تابلوهاي راهنماي مسير سطح شهر، کار طراحي 170 مترمربع از تابلوهاي راهنماي مسير اين تقاطع که از نوع بالاسري، صليبي و جانبي است، توسط مشاوران اين سازمان صورت گرفت.
اين مسئول ادامه داد: عمليات احداث فونداسيون تابلوهاي مذکور که70مترمکعب است، از اوايل ماه جاري متناسب با شرايط جوي و مشخصات فني فونداسيون ها در دستور کار سازمان قرار گرفته که تاکنون از 70 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.
آقاجاني، معاون فني اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: همزمان با اين موضوع، عمليات ساخت پايه ها و تابلوها و مونتاژ آن ها در حال انجام است که در صورت مناسب بودن شرايط جوي و تحويل بستر کار جهت نصب تابلوها، عمليات اجرايي اين پروژه در دو مرحله انجام مي شود.
آقاجاني تصريح کرد: در مرحله نخست تلاش براين سات که تابلوهاي مهم و تأثيرگذار با تأکيد بر رويکرد غرب به شرق محور به منظور تسريع و هدايت جريان ترافيک از غرب به شرق شهر قزوين به سمت چهار راه وليعصر انجام شود.
وي بيان کرد: در مرحله دوم نيز باقي مانده تابلوهاي مذکور پس از فراهم شدن مقدمات لازم صورت گيرد.
اين مسئول با اشاره به افزايش قيمت تابلوهاي راهنماي مسير ابراز کرد: هزينه هاي طراحي و نصب تابلوهاي راهنماي مسير به دليل عرضي بودن تجهيزات آن در سال هاي اخير 12 برابر افزايش يافته است.
آقاجاني معاون فني اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: در حال حاضر هزينه طراحي و نصب تابلوهاي راهنماي مسير به ازاي هر مترمربع 90 هزار تومان است در حالي که هزينه هاي همين تابلوها به ازاي هر مترمربع در سال86 فقط هزار و 100 تومان بود.
آقاجاني اظهار کرد: شهرداري قزوين نيز در سال هاي اخير تأکيد زيادي نسبت به نصب تابلوهاي راهنماي مسير و تجهيزاتي از اين قبيل در سطح داشته است به گونه اي که متراژ اين تابلوها از 250مترمربع در سال 85 به سه هزار و 450 مترمربع در سال 92 افزايش يافته است.
وي با اشاره به ميزان اعتبار مورد نياز براي تکميل تابلوهاي راهنماي مسير سطح شهر قزوين خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده پيش بيني مي شود اعتبار لازم براي تکميل تابلوهاي راهنماي مسير در سطح شهر قزوين و نواحي منفصل آن 10ميليارد تومان است.
پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط